Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2009 15:07 - Що е то CRM система
Автор: crm Категория: Бизнес   
Прочетен: 12217 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 03.12.2013 11:09


В тази статия ще се спрем на описанието което се влага в звучното съкращение CRM (СиЕрЕм).
Част от хората са слушали за подобен род системи, но има и такива които не са чували или поне не са сигурни какво точно означава.
CRM от английски преведено означава горе-долу това Customer Relationship Management, управление на връзките с клиенти. Тъй като този тип системи се развиват от години то естествено както ERP системите са се видоизменили. Към днешна дата CRM системата служи не само за управление на връзките с клиенти, но и за управление на кампании, партньорски канали,  контакт центрове и т.н.
Нека не го бъркаме с други съкращения като SRM , те са за други бизнес процеси.
С какво може да ни помогне една CRM система ако управляваме бизнес , това е въпрос с много отговори.Ще се спрем първо на острието на атаката или продажбения екип.  Приемаме че компанията която управлявате има 5 човека ангажирани пряко с продажбите и един мениджър който да ги ръководи. 
Една CRM система трябва да ви предоставя като минимум инструментариум за управление на продажбения процес, който да включва минимум 3 степенно развитие на една сделка(независимо изгубена или спечелена). Трябва да можете за опишете и следите развитието от обикновена информация за компания потенциален клиент до реализиране или нереализиране на сделка, като в средата трябва да има поне още една стъпка наречена възможност или потенциал. 
С помоща на такъв инструментариум можете да унифицирате (уеднаквите) процеса по намиране, предлагане и сключване на сделки. Така независимо от хората вие можете да следите спазването на този процес. Какви са плюсовете на това, първо лесно и еднакво обучение на всички хора, второ предпазване от човешки грешки, трето наблюдение и анализ на процеса и подобряването му съобразно действителноста, намаляване риска от това търговеца ви да си тръгне с половината че и повече клиенти в тефтера си и други. За ползите с практически поглед ще отделим място на цяла статия. 
Освен в предпродажбения цикъл CRM  трябва да може да бъде “връзван” и към след продажбеното обслужване, тоест след като продадете някому миксер да можете и да обслужите и гаранционния сервиз. 
Така 5 човека ще предоставят сравнително по еднакъв начин “услугата” продажба на стока или услуга, ще имат еднакъв начин за следпродажбено обслужване, мениджъра на хората ще има стандартни отчети които може да преглежда и анализира много бързо и да предприема действия с които да подобрява работата и ще може да се отчита точно и бързо на по-горе стоящите.
Посредством  уточнения продажбен процес може да се извършва оценка кой търговец в коя част на процеса е по-добър в коя по-лош. Може да се реорганизира бързо и лесно екипа, да се задават задачи на групи търговци както и да се следи бързо и точно за изпълнението им.
 CRM има стандартни входове и изходи от и към excel и/или cvs файлове, възможности за свързване към съществуваща ERP система както и към други подпомагащи системи. Повечето CRM системи предлагат съществено повече от просто управление на пред и продажбения процес.
Сериозните системи имат и инструменти за управление на кампании, било то маркетинг или друг вид, които са пряко свързани с информациите и възможностите. Така дават възможност за първоначална оценка и последващ анализ на ефективноста на кампаниите както и на финансовата част. Естествена част от тези инструменти са и сегментиране на пазари,  характеризиране на клиенти и партньори. Автоматизиране на повтаряеми процеси, изпращане на e-mail, оформяне на оферти и други подобни. Управление на дистрибуционни канали както и на партньорски канали.
Всички тези неща са част от CRM и ако нещо от тях липсва, значи софтуера има пропуски и недовършени части.

Автор Евгени Александров



Тагове:   маркетинг,   CRM,   продажби,   SAP,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: crm
Категория: Бизнес
Прочетен: 41479
Постинги: 3
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930