Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2011 11:47 - CRM - мястото му в стратегията на компанията
Автор: crm Категория: Бизнес   
Прочетен: 2569 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 15.10.2012 11:32



Стратегиите са хубаво нещо, стига да ги има. Някой скептици казват,че стратегическите  планове не могат за се спазват. Опонирането е, че плановете са за това за да се променят.
Както и да е ние допускаме, че компанията за която ще говорим има и използва стратегически планове за своето развитие и дейност.
В самото начало да дадем и дефиниция на това що е стратегически план. Целите които една или друга организация следва се разделят според времевия период на три вида, стратегически
(дългосрочни) в период от 1 през 3 до 5-10 години в зависимост от големината на организацията, тактически (средносрочни) са годишните или няколкомесечни планове, оперативните(краткосрочни) са от седмица до 1-2 месеца.
Стратегията се определя от това какво искаме да постигнем в дългосрочен план. Искаме налагане на марка, завоюване на нов пазар, открадване на пазарен дял от конкуренция  всякакви подобни цели за дълъг период от време.  Целите поставени и периода за които са поставени представляват нашата стратегия. Погледнато отстрани изглежда доста лесно да се мисли стратегически, но на практика далеч не е така. Трябва да се познават спецификите на бизнеса,  възможностите на организацията и други важни фактори за да можем да определим ефикасно стратегията.
Сега да видим и къде е мястото на
CRM в тази стратегия. Всяка една стратегия има нужда да бъде следена и оценявана като успеваемост за да бъде променян плана съобразно тази успеваемост.
За оперативното следене се използват така наречените
KPI (Key Performance Indicators) ключови индикатори, това представлява съвкупност от фактори изчислени по някаква формула които дават краен резултат някаква цифра, съобразно движението на тази цифра или на няколко подобни цифри се дава възможност да следим с един поглед какво се случва с нашия бизнес и дали той върви добре или зле. За по-задълбочени анализи на дейноста ни се използват други техники на които ще се спрем друг път.
За да могат да се използват
KPI-те трябва да има софтуерна система която да събира информацията и софтуер които да изчислява стойноста на KPI-те. Тук е мястото на CRM  като софтуер които да събира информацията и да изчислява KPI-те, събирайки оперативна информация от всички служители тя е в състояние да индикира какво и състоянието на нашия бизнес в най-предните позиции а именно маркетинг, реклама, продажби, обслужване на клиентите и други.  Управлявайки тези процеси с CRM система ще имате достъп в реално време до оперативна информация. А настройвайки системата да генерира месечни и по-дългосрочни отчети, можете да се получава информация и за тактически и стратегически анализи.
Нека обрисуваме с прост пример така описаната ситуация. За пример взимаме най-простия
KPI като дневния оборот за 3 магазина които управляваме. Нормално имаме 2 хил лв оборт за първия, 3 хил лв оборот на втория и 5 хил лв за третия, планирали сме кампания в която да се освободим от лятната стока тъй като идва есента. За целта пускаме намаление от 20 % на всички стоки, маркетинг мениджъра има очаквания за поне 50 % покачване на оборота и на трите магазина. Ако кампанията е със срок от 1 месец ето и нашия KPI за първия магазин 3 хил лв дневен оборот,  за втория  4,5 хил лв и за третия 7,5 хил лв. Имайки представа за нивата и използвайки CRM за да се регистрира всяка сделка, получаваме точен KPI за да следим кампанията.  При промяна нагоре или надолу можем в оперативен план да изменяме условията на кампанията.
Това е възможно най-простия пример,
CRM системите имат възможности далеч надхвърлящи настоящия пример.
Повече от CRM експертите
Очаквайте в следващите публикации -
CRM бест практис 1 – най-доброто от световните практики, какви трикове позволява CRM софтуера за да бъдете по-ефективни при продажбите



Тагове:   маркетинг,   система,   CRM,   стратегия,   kpi,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: crm
Категория: Бизнес
Прочетен: 41474
Постинги: 3
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930